Cílem naší prohlídky ve vnitrozemí je město MATERA

Která leží kousek od dálnice směr Bari, tedy blížíme se na východní stranu pobřeží.

V průvodci si přečtu, že jsou tu největší naleziště obydlí jeskynního člověka ve Střední Evropě, ale dochované stavby mi svou velikostí ohromí!

Na místě původních jeskyní vznikly malé domky nalepené jeden vedle druhého a lidé zde žili ještě v 70. letech minulého století, než je vláda násilím odstěhovala.

Nyní se domky rekonstruují, v některých se bydlí, některé slouží jako bary, restaurace, či hotely pro turisty.

Přijíždíme sem k večeru, ale stihneme projít ještě jednu ze dvou částí starého města.

Procházíme malými uličkami, spousty schodů, domky z kopce do kopce a je to fakt paráda vidět na vlastní oči.

Ubytování se nám podaří v jednom penzionu, kde je to čisťonké, máme k dispozici kuchyni i ledničku a majitel nám ráno uvaří výbornou snídani /kontakt na penzion mám/.

Večer slibujeme dceři pizzu za všechny ty naběhané kilometry po kamenech a já se těším na červené víno, ale v celém městě nenajdeme ani po hodině hledání jedinou Pizzerii /jsem se divila, proč nám to náš bytný tak složitě maloval, kam si máme dojít na pizzu J / a nakonec skončíme v Pizzerri rychlé občerstvení, která se prodává z okénka, peče se v normální elektrické peci a jsou tu umakartové stolky a židle. No děs! Víno ani náhodou a pizza nijaká /tady si asi na pizzu moc nepotrpí/

Ještě že máme fajn ubytování, tak jdeme po náročném dnu do postele.

Po snídani vyrážíme projít druhou část starého města posedíme u espressa a pak ještě dle průvodce dojedeme na kopec za město, kde je celá starobylá část Matery jako na dlani.

Ani se nám odsud nechce, ale já už mám vymyšlené ještě jedno místo, které si myslím, že stojí za to vidět, tak se loučíme!